Affiliate marketing trends 2021

Inhoudsopgave

    De markt voor Affiliate Marketing is booming. Het is mainstream geworden in de laatste paar jaar omdat meer en meer organisaties affiliate marketing gebruiken voor klantenwerving. De voortdurende betrouwbaarheid van het kanaal is ook een bevestiging dat marketeers zich steeds meer richten op winstgevendheid en op zoek zijn naar prestatiegedreven platforms die hen een hogere ROI opleveren. E-commerce bedrijven hebben ook verschillende malen beweerd dat tussen 12% en 20% van hun totale business afkomstig is van affiliate marketeers en dat het voor hen beter werkt dan ATL reclame.

     

    Nu we aan het begin staan van het nieuwe jaar, volgen hier enkele voorspellingen voor Affiliate Marketing in 2021.

    1. Gevolgen van Demonetisatie: 

    De cash crunch gecreëerd door demonetisatie heeft zeker een rol te spelen in hoe de Affiliate Marketing industrie zal uitpakken in 2021. Veel e-commerce bedrijven zullen op zoek gaan naar prestatie gebaseerde modellen, die hen toelaten te betalen volgens de verkopen die naar hun platform gedreven worden. De aankondiging heeft geleid tot veel waardebewustzijn bij shoppers. Affiliate sites zorgen voor extra besparingen door middel van deals en coupons, waardoor ze een aantrekkelijke optie worden bij het online winkelen.

    2. Cross-Device Tracking wordt een integraal onderdeel: 

    De groei van transacties via mobiele platforms is constant geweest en zal niet snel afnemen. Retailers bieden ook hogere commissies om hun mobiele app te promoten. Met dit in gedachten, wordt het belangrijk voor affiliates om cross-device tracking technologieën op te zetten. Om dit te laten gebeuren, is het noodzakelijk dat retailers mobile app sales attributie mogelijk maken, wat op dit moment slechts door een paar e-commerce websites wordt gedaan. Amazon, Flipkart, zijn enkele van de belangrijkste retailers die in staat zijn om verkoop attributie te doen voor transacties die gebeuren op hun mobiele app. We verwachten dat dit jaar nog veel meer retailers dit zullen doen. De afwezigheid van attributie voor mobiele apps leidt vandaag tot gemiste inkomsten en plaatst affiliates in een nadelige positie.

    3. Content heerst verder: 

    Zoals het al een hele tijd is, zal content ook in 20221 koning blijven. Kwaliteitscontent leidt tot geloofwaardigheid, betere SEO, zet een merk in de kijker en geeft ook inzicht in de producten die verkocht worden. Of het nu gaat om boeiende content om traffic te genereren of productgebaseerde content om sales te stimuleren, de behoefte aan kwalitatief hoogstaande content zal ook in het komende jaar sterk toenemen.

    4. Influencer marketing zal een stijgende lijn zien:  

    Het lijkt erop dat influencer marketing dit jaar een grote speler zal zijn. Terwijl korting/promo de kern inkomstenstromen zullen blijven vormen voor merchant affiliate programma’s, zullen sterkere en meer talrijke relaties tussen content creators en merchants helpen om merken op te bouwen en inkomstenstromen te diversifiëren. We zullen ook meer en meer bloggers zien die affiliate marketeers worden omdat hun abonnees/volgers hun content gaan bekijken en zo inkomsten voor hen genereren.

    5. Verwijs-een-Vriend krijgt momentum: 

    Affiliate bedrijven zullen zich naar verwachting gaan richten op het ‘Refer-A-Friend’ model, dat hen niet alleen zal helpen een groter klantenbestand aan te boren, maar ook de kosten per acquisitie zal verlagen. Met deelbare verwijs links en sterke sociale media connecties die gebruikers hebben, kan dit model veel lucratiever worden dan de traditionele methodes. Wanneer dit wordt gecombineerd met extraatjes zoals levenslange verwijs beloningen, zal de methode zeker een aantal loyale klanten creëren.  

    6. Een sterke toename van cashback en coupons: 

    Indiërs zijn geprogrammeerd op een zodanige manier dat ze altijd in zijn voor een goed koopje. Zozeer zelfs, dat de cashback en coupons gebaseerde affiliate bedrijven nooit verouderd kunnen raken. Het bedrag van de besparingen die een gebruiker kan maken door middel van elke transactie alleen al zal ervoor zorgen dat ze terug blijven komen naar dergelijke affiliate websites. In 2021 zullen coupons en cashback websites ook een grote stijging in de verkoop zien, alleen maar omdat ze gebruikers helpen om een geweldige deal te krijgen telkens als ze online winkelen.

     

     

    Dit zijn een paar spannende dingen die we kunnen verwachten dat 2021 met zich meebrengt. Hier hopen we op een gelukkig en productief jaar voor affiliates overal!

    Wat is affiliate marketing?

    Affiliate marketing is een vorm van performance-based marketing. Het is een internet-tijdperk advertentie model waarin een bedrijf akkoord gaat met het betalen van derde partij uitgevers die leads, verkeer, of verkoop, of soms al deze samen kunnen genereren. Affiliate marketing is een van de beste manieren om inkomsten te genereren zonder een hoog startkapitaal te hebben, maar affiliate marketeers moeten er tijd en moeite in steken om daadwerkelijk een gestage inkomstenstroom te creëren.